Teknoloji

‘Yarını Kodlayanlar’ afet bölgesinde sosyal hayata destek olmaya devam ediyor

Afet bölgesindeki çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği iş birliğinde başlatılan ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayatı Destekleyin’ projesinde açılan konteyner teknolojileri sınıf sayısı 4’e ulaştı.

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği, dijital geleceğe hazır nesiller yetiştirmek amacıyla başlattıkları ‘Yarını Kodlayanlar’ projesinde depremden etkilenen çocuklara odaklanmaya devam ediyor. Afet bölgesindeki çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayatı Destekliyor’ projesinde Adıyaman ve Kahramanmaraş’ın ardından Malatya ve Hatay’da konteyner teknolojisi sınıfları açıldı. Böylece proje kapsamında açılan konteyner teknolojileri sınıfı sayısı 4’e ulaştı. Ayrıca mobil eğitim çadırı, afetten etkilenen 11 ildeki köy, çadırkent ve konteyner kentleri ziyaret etmeye devam ediyor. Konteyner sınıflarda ve gezici eğitim çadırlarında 7-14 yaş arası çocuklara yönelik müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal etkinlikler düzenleniyor; Oyun terapisi yoluyla psikososyal destek sağlanır. Proje kapsamında lise öğrencilerine yönelik düzenlenecek ‘Afet Teknolojik Analiz Hackathonu’ da yapay zeka ve diğer teknolojiler kullanılarak afet analizlerinin üretilmesine olanak sağlayacak. Bugüne kadar 23 binin üzerinde çocuğa ulaşılmış olup, projenin nihai hedefi 100 bin çocuğa ulaşmaktır.

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, “Vakıf olarak depremden en çok etkilenen grup olduğuna inandığımız çocuklarımız için çalışmaya devam ediyoruz. ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayatı Destekliyoruz’ projesiyle onlara teknoloji eğitimi alma ve sosyalleşme fırsatı sunacak, böylece kendi kendilerine yetebilmelerini sağlayacağız.” Kendilerini hissedecekleri ve hayata yeniden bağlanacakları özel ortamlar sunuyoruz. Proje kapsamında Adıyaman ve Kahramanmaraş’ta, ardından Malatya ve Hatay’da konteyner teknolojisi derslerini açtık. Böylece başlangıçta hedeflediğimiz ders sayısına ulaştık. Öte yandan gezici eğitim çadırımız afetten etkilenen 11 ilin köylerini de kapsıyor. Çadır kentleri ve konteyner kentleri ziyaret etmeye devam ediyoruz. Konteyner teknoloji sınıfları ve gezici eğitim çadırlarında 7-14 yaş arası çocuklarımıza yönelik müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Konteyner kentlerde yaşayan vatandaşlarımızın olumlu geri dönüşleri ile eğitim süreçlerimizde olumlu yönde ilerliyoruz. ivme kazandık. Yaptığımız işin insanların hayatına dokunması ve olumlu etki yaratması en değerli motivasyon kaynağımızdır. “Vakıf olarak bölgede ekonomik ve sosyal hayatın canlanmasına destek olmak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır, şunları söyledi: “Habitat Derneği olarak depremin yarattığı yıkımı azaltmak ve sosyal yaşamı güçlendirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesi kapsamında, Türkiye Vodafone Vakfı ile birlikte yürüttüğümüz, Adıyaman, Kahramanmaraş, Malatya Hatay ve Hatay’da konteyner teknolojisi derslerimizi açtık.Bu sınıflarda belirli yaş aralığındaki öğrencilere yönelik farklı eğitimler, workshoplar ve etkinlikler gerçekleştiriyoruz.Sanat atölyeleri ile , öğrencilerin sanat farkındalığının ve bu doğrultuda el becerilerinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.Müzik ve ritim atölyeleri ile çocukların müzik kulağını geliştiriyoruz.Grup çalışmasının öneminin farkına varmaları konusunda dikkatli ve duyarlı davranıyoruz.Teknoloji atölyelerimizde, kodlama ve oyun tasarımı eğitimleri vererek ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin dijital yeterliliklerini arttırmayı hedefliyoruz.Lise öğrencilerine çalışmaları için uygun bir ortam sağlıyoruz. Teknoloji derslerinin yanı sıra yerel işbirlikleri kurarak eğitim ve aktivitelerimizi yaygınlaştırıyoruz. Gezici eğitim çadırımızla bölgedeki diğer konteyner kentlere ve köy okullarına giderek dezavantajlı gruplara ulaşıyoruz. “Bölgedeki çocuklara ulaşmaya ve psikososyal destek sağlamaya devam edeceğiz.”

Özel eğitim ve etkinliklere yoğun ilgi

Açıklamaya göre, ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayatı Destekliyor’ projesi ile bölgedeki çocuklara yönelik, konteyner teknoloji sınıfları ve gezici eğitim çadırlarıyla zenginleştirilmiş, psikoloji alanında uzman kişilerce onaylanmış özel eğitim ve etkinlikler düzenleniyor. Bu faaliyet ve eğitimler afetten etkilenen çocukların yerleştirildiği diğer illeri de kapsamaktadır.

Haftanın belirli günleri konteyner sınıflarda teknoloji atölyeleri, hikaye kitabı atölyeleri, sanat atölyeleri, ritim atölyeleri ve film saatleri düzenleniyor. Bu atölyelerde en fazla katılım ve talep teknoloji atölyelerine oluyor. Teknoloji atölyeleri 18 yaş altı her çocuğun katılabileceği şekilde farklı günlerde yapılmakta olup atölye içerikleri arasında kodlama eğitimi, Makey Makey ve STEM etkinlikleri yer almaktadır. Atölye çalışmalarının yanı sıra, mevcut eksikliğin giderilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla, bilgisayarla hiç tanışmamış farklı yaşlardaki çocuklarla bilgisayar kullanımına yönelik atölye çalışmaları da düzenleniyor. Konteyner sınıflarda lise öğrencilerine yönelik test oturumları da yapılmakta ve onlara ders çalışmaları için uygun ortam sağlanmaktadır.

Gezici eğitim çadırı Kahramanmaraş, Diyarbakır, Adıyaman, Hatay, Malatya, Şanlıurfa ve Gaziantep illerinde faaliyetlerine devam ediyor. Devam edilen tüm okullarda çocuklara Scratch eğitimi veriliyor ve Mbot robotik kodlamaları gösteriliyor. Çocuklar eğitim sürecinde Scratch programını hızlı bir şekilde kavrarlar ve son saatte derste öğrendikleriyle bir proje oluştururlar. Gezici çadırda Scratch eğitimi tamamlandıktan sonra çocuklarla farklı sosyal aktiviteler gerçekleştiriliyor.

300 binden fazla çocuğa ulaşıldı

‘Yarını Kodlayanlar’ projesi ile Türkiye’nin dört bir yanındaki 7-14 yaş arası çocuklara programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikaye oluşturma, oyun gibi konularda gönüllü eğitmenler yönetiminde teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. yapımı. Bugüne kadar 81 ilde 300 binin üzerinde çocuğa ulaşan proje kapsamında geçtiğimiz yıl elde edilen toplam toplumsal değer 14 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım 7,7 milyon TL toplumsal fayda yarattı. TL. ‘Yarını Kodlayanlar’ eğitimlerine online eğitim platformu yarinikodlayanlar.com üzerinden ücretsiz olarak ulaşılabiliyor. – İSTANBUL

haber-niksar.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu