Ekonomi

Uyarılar dev market zincirini de harekete geçirdi! Tam 2023 ürüne fiyat sabitlediler

Perakende bölümü, kabine üyelerinden gelen davetlere yanıt verdi. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, katıldığı bir televizyon programında gıda perakendecileri ile görüştüğünü belirterek, fiyat artışlarının artık makul kabul edilemeyeceğini belirtti. Nebati, “Buradan hem ulusal hem de yerel piyasalara belirli bir süre fiyatları artırmamaları, sabitlememeleri çağrısında bulunuyorum. Her türlü katkıya hazırız. Bu çağrıya cevap verenler de oldu.” kelimeleri kullandı.

BAKAN MUŞ’TAN 4 ZİNCİR PİYASAYA UYARI

Ticaret Bakanı Mehmet Muş, en çok şubeye sahip 4 ulusal zincir marketin genel müdürleri ile toplantıya gelirken, asgari fiyat artışının ardından etiket fiyatları konusunda piyasaları uyardı. Muş, “Haksız fiyat artışlarının piyasa düzenini ve işleyişini bozmasına asla izin vermeyeceğiz.”

2023 YILINDA FİYATLAR SABİTLENDİ

Bu davetlerin ardından fiyat sabitleme trendini takip eden son zincir market A101 oldu. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren perakende zinciri A101, 2023 yılı ürünlerinde fiyatları Ocak ayı sonuna kadar sabitleyeceğini tüketicilerle paylaştı. A101’in kampanya ile hem tüketicilerin alım gücünün korunması hem de ülke ekonomisi için temel olmaya devam edeceği belirtildi. Türkiye’nin en fazla mağaza sayısına sahip perakende zincirlerinden biri olan A101, 2023 yılında da devam ettireceği haftalık kampanyalarla kaliteli ürünleri uygun fiyatlara sunarak tüketicilerin yanında olmaya devam edeceğini duyurdu.

OCAK’TA ŞOK PİYASALAR SABİT FİYATLAR

Yeni yılın ilk gününe ilişkin açıklama Şok Marketlerden geldi. Şok Marketler, ocak ayı boyunca 1000 adet üründe fiyatlarını sabitlediğini açıkladı. Buna göre pirinçten makarnaya, bakliyattan una, çay ve kahveden şekere, yağdan margarine, patatesten soğana bir evin temel ihtiyaçları kapsamında belirlenen 1000 adet eserin fiyatları, Ocak ayı sonuna kadar sabit kalır. Şok Marketler CEO’su Uğur Demirel, firma olarak ülke ekonomisine ve müşterilerin bütçesine katkı sağlamak amacıyla fiyat belirleme kararı aldıklarını belirterek, “Bugüne kadar her zaman ülkemizin, üreticimizin ve üreticimizin yanında olduk. ‘Birlikten Berekeye’ yaklaşımı ile müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğiz.Bu kampanya bunun en güzel örneğidir.Bundan sonra da her gün piyasanın altında düşük fiyat politikamızla müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğiz. Fiyatlar eskisi gibi.” değerlendirmişti.

MİGROS’TAN FİYAT SABİTLEME VE İNDİRİM KAMPANYASI

Ocak ayında Migros, en temel ürünlerin yer aldığı 419 Migros markalı ürünün fiyatını sabitlerken, 3.000’den fazla markalı üründe indirim yaptı. Migros’tan yapılan açıklamaya göre, şirketin enflasyonla mücadele kararlılığıyla yüzlerce temel üründe hem fiyatları sabitlediği hem de çok güçlü indirim kampanyaları başlattığı belirtilirken, Ocak ayı boyunca en temel ihtiyaçları içeren ürünlerin satışa sunulduğu belirtildi. un, yağ, çay, şeker, bakliyat, deterjan ve çocuk bezi gibi. 419 adet Migros markalı eser için fiyat tespiti yapılmıştır. Her zaman aynı anda 3 binden fazla markalı eserde indirim yapılırken, 23 farklı kümedeki tüm eserler de dahil olmak üzere 20 bine yakın eserde yüzde 25 ile yüzde 50 arasında değişen indirimler sunuluyor.

CARREFOURSA’DAN YÜZDE 40’A VARAN İNDİRİM

Carrefoursa ayrıca gıda ve gıda dışı ürünler kategorilerinde 20 bin üründe yüzde 20’den yüzde 40’a indirim uygulama kararı aldı. Firmadan yapılan açıklamada, “Carrefoursa olarak 2015 yılı için ‘CarrefourSA’da doğru’ diyerek sadece bir ay değil yıl boyunca farklı kampanyalarla müşterilerimize doğru ürünü doğru fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz. 85 milyon.Müşterimiz kasada ve kasada farklı bir fiyatla karşılaşırsa müşteri için avantajlı fiyatı uyguluyoruz.Avantajlı fiyat garantisi ile maliyet fiyatları yükselmeden reyon fiyatlarını değiştirmiyor, yansıtıyoruz. tedarikçilerden müşterilerimiz lehine fiyatlara yapılan indirimler.Müşterilerimizin temel gıda, et, yaş sebze ve meyve gibi öncelikli ihtiyaçları iş kategorilerinde bu ve benzeri kampanyaları sürdürerek tüketici dostu indirimler gerçekleştiriyoruz. eserlerde yer alan kelimelere yer verilmiştir.

MUTLU MERKEZ DE KATILDI

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Perakende Komitesi Lideri ve Happy Center Kıdemli Müdürü (CEO) Yavuz Altun, zincir marketler olarak fiyat indirimi yaptıklarını belirtti. Altun yaptığı açıklamada, zincir marketler ile komite başkanı olarak görüştüğünü belirterek; “Hepsi fiyatları düşüreceğini teyit etti. Bölüm olarak elimizden gelen tüm takviyeleri halkımıza sunacağız. Happy Center marketler olarak gıda ve gıda dışı ürünlerde indirimler yaptık ve indirimler devam edecek. Yıl ortasında et ve süt ürünlerinde ilerideki arza göre indirim yapabiliriz.Enflasyonist etki azaldıkça bu indirimleri başta gıda olmak üzere tüm ürünlere yansıtmak istiyoruz. Biz kararlıyız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu